Terápiás túráinkat azok számára szervezzük, akik valamilyen testi-lelki problémával küzdenek, illetve fizikális vagy mentális okokból nem tudnak részt venni gyalogtúráinkon. Azoknak is szólnak terápiás túráink, akik csak most ismerkednek, próbálkoznak a túrázással és úgy érzik még nem alkalmasak arra, hogy egy csoporttal lépést tudjanak tartani. Ezeken a túrákon fizikailag és szellemileg is fel lehet készülni arra, hogy későbbi csoportos vagy egyéni élménytúrákon gond nélkül lehessen részt venni.

Minden egyes terápiás túránk kiírásánál kiemeljük, hogy célzottan mi kap nagyobb hangsúlyt az adott túra során. Pl.: stressz oldás, testsúly csökkentés, depresszió, érrendszeri problémák, mozgásrendszer, stb.

Már tudományosan is bizonyított, hogy a túrázás mennyire jótékony hatással van nem csak a testünkre, de a lelkünkre is.

A túrázás jótékony hatásai a szervezetünkre:

  1. A túrázás erősíti az ízületeket, acélossá alakítja az izomzatot:
    A túrázás alapvetően a mélyizmokat is képes megmozgatni. Egy hosszabb túra során nem csak a lábizmok erősödnek meg – ezen belül is a boka és a térd képes hihetetlen mértékben edzetté válni -, hanem a hátizmok és a hasizmok teherbírása is jelentősen megnőhet. Ezt főleg komolyabb szintemelkedésnél fog majd jól jönni.
    A túrázás aktív módon képes elősegíteni az izmok és ízületek regenerálódását, ezáltal képes felgyorsítani a gyógyulási periódust.
  2. A rendszeres túrázás a fogyást és a zsírégetést is elősegíti:
    A túrázás igen komoly fizikai próbának teszi ki a szervezetet. A folyamatos mozgás miatt állandó jelleggel ég el a szervezetünk kalóriamennyisége. Az elégetett energia mennyisége függ a túrázás hosszától, a terepviszonyoktól és a szintemelkedés nehézségétől is. Általánosságban azt mondhatjuk, hogy egy kellemes kirándulás óránként 400-500 kalóriát képes felemészteni.
  3. A gyakori túrázás a szív- és érrendszert is képes karbantartani:
    Sportolás közben természetes módon megemelkedik a pulzusszám. Ennek köszönhetően a vérnyomás megemelkedik, emiatt pedig nő a vérkeringésünk, ami az izmok regenerálódását is nagymértékben elősegíti.
  4. A túrázás felgyorsítja az anyagcserét:
    A kirándulás elősegíti a szervezet számára azt, hogy a lehető legnagyobb mennyiségben szabaduljon meg a feleslegesen felhalmozódott salakanyagoktól.
    A természetben történő kirándulás túlmutat egy kellemes kis edzés lehetőségén a friss levegőn. A folyamatos mozgás miatt a szervezetből távozó folyadék rendszeres pótlása kiváló méregtelenítő hatással bír. 
  5. A túrázás csökkenti a stressz szintet:
    Nagyon sok túrázó azért választja a kikapcsolódásnak ezt a formáját, mert egy-egy túrázás során harmóniába kerül a környezetével és önmagával is. Sokan számoltak már be arról, hogy nem csak a fejük tisztul ki, hanem még a hangulatuk is érezhetően jobb lesz egy kiadós kirándulás után.
    A túrázás kiválóan alkalmas arra, hogy az állóképességet növelje. Ennek köszönhetően csökkenni fog a stressz keltő hormonok termelése a szervezetben, így a nyugtalanság és a feszültség mértéke is enyhülni fog.
  6. Egy-egy túrázás során megemelkedik az agy oxigénellátottsága is:
    A szellemi erő és frissesség alapja, hogy agy megfelelő mértékben jusson a számára éltető oxigénhez. A gyaloglás nem csak az izomszövetben, de az agyban is vérbőséget okoz. Ezzel természetes módon megemeli a hatékony működését az agynak.
  7. Javul a mentális állapot és a hangulat:Manapság már bizonyított tény, hogy a természet nem csak megnyugtatja az emberi szervezetet, hanem az izomfeszültséget és a vérnyomást is képes csökkenteni.
  8. A túrázás megnöveli az immunrendszer védekezőképességét:
    A rendszeresen – az időjárási körülményektől függetlenül is – túrázó embereknél megfigyelték azt, hogy az immunrendszerük jelentős mértékben képes volt javulni. A rendszeresen a természetben kiránduló embereknek hatékonyabb az immunrendszerük és a betegségekkel is könnyebben képesek leszámolni.
  9. Az öregedés lassítására az egyik legjobb módszer a rendszeres túrázás:
    A rendszeres fizikai igénybevétel nem csak fizikálisan erősíti a szervezetet, de mentálisan is. A túrázás az egyik legjobb módja a fizikai aktivitásnak.
    Tudományosan bebizonyított tény az, hogy a rendszeres túrázás képes olyan betegségek kialakulását is jelentősen csökkenteni, mint az Alzheimer-kór. A túrázók körében 30%-kal kisebb a lehetősége annak, hogy ez a rettegett betegség kialakulhasson.

 

Ezek az előnyök már önmagukban is mesés változást képesek előidézni az életben. Ha viszont ezeket a hatásokat összeadódnak, akkor egy teljesen új pozitív világ nyílhat meg mindenki számára.

A túrázás manapság valódi reneszánszát éli hazánkban. A hétvégéken kirándulók tízezrei keresik fel a közeli hegyeket, hogy a kikapcsolódásnak és a regenerálódásnak ezt a kellemes, felemelő és varázslatos formáját válasszák.